Кафедра працює над темами науково-дослідної роботи (НДР) «Акмеологічні засади професійної підготовки освітянських кадрів» (державний реєстраційний номер 0115U000554) та «Модернізація системи підвищення кваліфікації вчителів на засадах Нової української школи) (державний реєстраційний номер 0119U002585). Керівник НДР: Денисенко Н. Г., д. пед. н., заслужений учитель України.

Мета науково-дослідної роботи:  полягає в розробленні ефективної системи професійної підготовки фахівців, здатних ефективно розв’язувати складні спеціалізовані завдання і практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері фізичної культури та спорту.

Предмет дослідження: професійна підготовка майбутніх фахівців фізичної культури та спорту у закладах вищої освіти.

Об’єкт дослідження: моделювання системи формування професійної мобільності фахівців фізичної культури та спорту.

Концепція дослідження  ґрунтується на основних наукових інноваційних положеннях, закономірностях і принципах організації та забезпечення освітнього процесу з фундаментально-філософським, загально- та конкретно науковим методологічним надбанням закладу вищої освіти на інституційному, структурно-організаційному та структурно-функціональному рівнях реалізації концептуально-стратегічних засад формування професійної мобільності фахівців у процесі фахової підготовки.

Розкрито змістовий компонент, в основу якого покладено взаємопов’язані методологічний, теоретичний, технологічний і методичний концепти. Методологічний концепт передбачає взаємодію та взаємозв’язок компетентнісного,  ресурсного,  професіографічного, діяльнісного, особистісно-орієнтованого, акмеологічного методологічних підходів до формування професійної мобільної особистості.

У межах акмеологічного підходу аналізується самоактуалізація творчого потенціалу, самовдосконалення самостійної професійної діяльності.

Теоретичний концепт дослідження визначає методологічні засади стратегії розвитку та функціонування вітчизняних і зарубіжних освітніх систем, заснованих на політиці забезпечення професійної мобільності фахівців фізичної культури та спорту; визначення принципів (зв’язку теорії з практикою, вибору власної освітньої траєкторії, креативності, соціальної активності, освітньої рефлексії, професійної мобільності, міждисциплінарної інтеграції); розроблення авторської концепції та моделі системи формування професійної мобільності майбутніх учителів фізичної культури.

Технологічний концепт передбачає створення інформаційного простору для самостійної когнітивної діяльності з використанням сучасних засобів інформаційно-комунікаційних технологій, спрямованих на формування професійної мобільності майбутніх учителів фізичної культури, зокрема: хмарний онлайн-сервіс PREZI (для створення інтерактивних презентацій у режимі онлайн); Microsoft Visio (для створення структурно-логічних і блок-схем під час моделювання складних освітніх процесів), Power Point (для створення презентаційно-дидактичних матеріалів), Edraw.Мax.exe (для науково-дослідницьких проєктів), Google Apps (для практичного використання хмарних технологій), Video Scribe (для створення інтерактивних презентацій), системи електронного навчання (Google Classroom, Zoom та ін.).

Методичний концепт передбачає створення дидактичного забезпечення системи формування професійної мобільності здобувачів освіти; впровадження сучасної системи підготовки в освітньому середовищі закладу вищої освіти; проведення експериментальної перевірки ефективності розробленої системи формування професійної фахівців для фізкультурної освітньої галузі.

З’ясовано сутність та структуру професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури та спорту, яка формується у закладах вищої освіти. Теоретично обґрунтовано структурні компоненти (мотиваційно-ціннісний, знаннєвий, процесуальний, професійно-комунікативний, креативно-моделюючий).

Розроблено параметральну метрику оцінювання сформованості професійної компетентності майбутніх фахівців фізичної культури та спорту за визначеними критеріями (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, комунікативний, креативний), показниками та рівнями (високий, середній, низький) досягненої релевантності формування їхньої професійної мобільності в освітньому процесі.

Розроблено авторську концепцію системи формування професійної компетентності майбутніх фахівців фізичної культури та спорту. До основних положень авторської концепції належать такі:

  1. Формування професійної мобільності майбутніх фахівців фізичної культури та спорту повинно базуватися на активній діяльності суб’єктів освітнього процесу, спрямованого на оволодіння здобувачами вищої освіти ключовими компетентностями (інструментальними, загальними, фаховими), що ґрунтуються на професійній продуктивності, уміннях аналізувати нові ситуації й застосовувати професійно орієнтовані знання для їхнього вирішення.
  2. Формування фахівців нового покоління для фізкультурної галузі повинно ґрунтуватися на сукупності особистісної мобільності, академічної й кросмобільностей для успішної адаптації до трансформаційних процесів, що відбуваються у Новій українській школі.
  3. Освітній процес повинен будуватися на формуванні особистісних якостей майбутніх фахівців фізичної культури та спорту як індивідуальної якості конкурентоспроможного здобувача вищої освіти, здатного застосувати в Новій українській школі сучасні засоби фізичного виховання.
  4. Організація освітнього процесу у закладі вищої освіти повинна базуватися на формуванні у здобувача вищої освіти гнучких навичок (soft skills) вибудовувати власну професійну кар’єру та успішно здійснювати диверсифікацію через розширення змісту педагогічної активності.
  5. Побудова освітнього процесу повинна ґрунтуватися на використанні дієвих педагогічних методів і засобів навчання, створенні інформаційного простору для самостійної когнітивної діяльності студентів із використанням хмарних онлайн-сервісів PREZI, Microsoft Visio, Power, Edraw.Мax.exe, Google, Video Scribe, систем електронного і дистанційного навчання (Google Classroom, конференції Zoom та ін.).
  6. Розроблену багатовекторну модель системи професійної підготовки майбутніх фахівців фізичної культури та спорту подано у вигляді п’яти блоків: цільового, теоретико-методичного, змістового, організаційно-діяльнісного та діагностично-результативного.

Щорічно кафедра фізичної культури факультету початкової освіти та фізичної культури є ініціатором організації на базі коледжу Всеукраїнської науково-практичної конференції «Вектор пошуку в сучасному освітньому просторі».

За результатами роботи конференції друкується збірник матеріалів, у якому розглядаються результати теоретичних досліджень та експериментальної роботи з питань загальної педагогіки, філософії освіти, дидактики середньої та вищої шкіл, фізичного виховання, оздоровчо-рекреаційної освіти, удосконалення майстерності педагога, освітньої практики в Новій українській школі тощо.

Збірники матеріалів Всеукраїнської науково-практичної конференції
«Вектор пошуку в сучасному освітньому просторі»