Педагогічна практика у базових закладах дошкільної освіти є обов’язковим компонентом процесу фахової підготовки майбутніх педагогів, важливим етапом їхнього професійного зростання. Вона забезпечує встановлення безпосереднього зв’язку між теорією і практикою, інтеграцію теоретичних знань і практичних умінь студентів, що зумовлює оволодіння ними складовими професійної компетентності.

Організація практичної підготовки студентів відділення «Дошкільне виховання» враховує специфіку галузі дошкільної освіти. Відповідно до наказу Управління освіти та науки Волинської обласної державної адміністрації, угоди між Луцьким педагогічним коледжем та управлінням освіти Луцької міської ради про проходження педагогічної практики базами практики є заклади дошкільної освіти міста, оснащені інноваційним розвивальним середовищем (басейни, сольові кімнати, стежинки відчуттів, логопедичні пункти тощо), сучасним методичним забезпеченням. Зі студентами поряд з викладачами-методистами працюють висококваліфіковані вихователі-наставники.

Починаючи з ІІІ семестру, студенти відділення «Дошкільне виховання» проходять різні види практики. На ІІ курсі – в групах раннього віку практиканти спостерігають за роботою помічника вихователя та самостійно виконують його обов’язки, а згодом – спостерігають, аналізують освітню роботу вихователя та виконують його професійні обов’язки.

З метою поглиблення знань про історію, природу рідного краю, розвиток мистецтва, культури, освіти на Волині та формування спеціальних знань з природознавства для студентів ІІ курсу (IV семестр) організовується навчальна практика з основ природознавства та краєзнавства. Базою практики є навчальні аудиторії, заклади дошкільної освіти, музеї, метеорологічна станція, бібліотеки, парк культури та відпочинку, а основними формами роботи – екскурсії та семінари-практикуми.

Педагогічна практика в групах дошкільного віку триває в IV – VII семестрах. Під час практики студенти спостерігають, аналізують та організовують життєдіяльність дітей в першу та другу половини дня, проводять заняття за освітніми лініями Базового компоненту дошкільної освіти, трудову та самостійну художню діяльність дітей, різноманітні форми роботи з батьками тощо.

Навчальна практика (підготовка до роботи в літній період) організовується з метою формування вміння планувати освітній процес в оздоровчий період.

Під час літньої практики студенти спостерігають, аналізують роботу вихователя в оздоровчий період та самостійно виконують його обов’язки. Студенти здійснюють всебічне виховання дітей, добираючи конкретний зміст роботи та засоби педагогічного впливу, організовують життєдіяльність дітей влітку, приділяючи особливу увагу проведенню фізкультурно-оздоровчих заходів та різних форм рухової активності у повсякденному житті.

Завершальним етапом підготовки майбутнього вихователя є переддипломна практика, під час якої студенти самостійно організовують освітню діяльність з дітьми, використовуючи елементи інноваційних педагогічних технологій, проводять експериментальну роботу згідно із темою курсового дослідження та ознайомлюються з досвідом роботи вихователя-наставника, вивчають передовий педагогічний досвід педагогічного колективу. Результати проходження переддипломної практики студенти презентують на звітній конференції.

Безперервність та наступність педагогічної практики впродовж трьох років навчання дозволяє майбутнім фахівцям в галузі дошкільної освіти здобути достатній обсяг практичних вмінь та навичок для здійснення педагогічної діяльності в закладах дошкільної освіти. Як результат – студенти IV курсу затребувані практикою дошкілля, більшість з них поєднують роботу вихователя в закладах дошкільної освіти Волині та західного регіону з навчанням за індивідуальним планом в Луцькому педагогічному коледжі.