ІСТОРІЯ СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ ЦИКЛОВОЇ КОМІСІЇ


Багаті освітянські традиції викладачів фортепіано сформували та примножували понад півстоліття.  У 1957 році в Луцькому педагогічному училищі (нині коледжі) фортепіано викладали відомі на Волині педагоги С. П. Ельберт, В. М. Жубр, З. С. Закіна. Згодом до них приєдналися молоді талановиті викладачі Я. М. Янкелович, Г. А. Мірецький, М. О. Назарук, В. М. Федорова (Сєргєєва), Р. І. Юзвік (Пилипчук). Педагогічний склад постійно поновлювався. Естафету відданого служіння педагогічній справі продовжили у 60-тих роках Л. О. Чепрасова,  В. І. Саранчук, Г. М. Вітвар та інші. У 70-тих – 80-тих до викладацького складу циклової комісії долучилися: Л. С. Орлова, Л. А. Носова, С. В. Яценко-Жук, К. І. Коленко, В. А. Бетюга, О. Ф. Щербаков, В. В. Герасимчук, Т. В. Горобець, Л. І. Столярчук та інші, а у 90-тих – 2000-них – Р. І. Гургула, Л. М. Толочко, Б. Р. Андрущак, І. В. Кіц, О. В. Білозерова, Л. А. Завіруха, К. В. Стречен, А. Ю. Кругляченко, І. М. Єфремова, О. М. Шахрай, Мархалевич Т. С.

Сьогодні у складі циклової комісії працює 11 педагогів, серед яких одному викладачу присвоєно педагогічне звання «старший викладач», сімом викладачам – кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії», трьом – «спеціаліст першої категорії».

Члени циклової комісії навчають гри на фортепіано здобувачів освіти двох відділень: «Музичне мистецтво та фізична культура», «Початкова освіта» і двох факультетів: дошкільної освіти та музичного мистецтва, початкової освіти та фізичної освіти. Студенти музичного відділення КЗВО «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради є переможцями численних міжнародних, всеукраїнських, регіональних, міських конкурсів, про що засвідчують відповідні дипломи та відзнаки.

У коледжі педагоги щорічно проводять конкурси виконавської та акомпаніаторської майстерності серед студентів спеціальності та напряму підготовки «Музичне мистецтво», концерти фортепіанної та вокальної музики, а також лекції-концерти за участю здобувачів освіти різних спеціальностей та напрямів підготовки.

Багато викладачів поєднують педагогічну працю з концертмейстерською діяльністю, беруть участь у важливих культурно-мистецьких заходах у коледжі та за його межами.

Викладачі циклової комісії упорядковують нові збірники фортепіанних творів, оновлюють та публікують шкільний пісенний репертуар з власним акомпанементом, музичні хрестоматії для слухання музики і музично-ритмічних рухів у закладах загальної середньої освіти та позашкільної підготовки. Також вони успішно займаються науковими дослідженнями, публікуючи їх результати у фахових наукових виданнях, матеріалах інтернет-конференцій, збірниках науково-методичних праць тощо.

У різні часи цикловою комісією керували Я. М. Янкелович (1958 -1959), З. С. Закіна (1960-1964), Г. А. Мірецький (1964-1968), Л. О. Чепрасова (1968-1973, 1975-1981), В. М. Сєргєєва (1973-1974), О. Ф. Щербаков (1981-1996), В. В. Герасимчук (1997-2022), Войнаровський А. Ю. (2022-2023). У 2023 році циклову комісію очолив Р. І. Гургула.

КОНЦЕПЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЦИКЛОВОЇ КОМІСІЇ


Головна концепція діяльності циклової комісії – виховання творчої, духовно розвиненої особистості майбутнього фахівця, здатного стати тим носієм прекрасного, яким має позначитися постать вчителя музичного мистецтва загальноосвітнього закладу.

Мета освітньої програми циклової комісії – підготовка конкурентоспроможних всебічно підготовлених фахівців, здатних на високому рівні впроваджувати передові методи сучасної музичної педагогіки.

Завдання роботи циклової комісії: поєднати теоретичний і практичний досвід фортепіанної педагогіки, світової композиторської практики, музичної виконавської культури для забезпечення якісної професійної підготовки здобувачів освіти.


ЗДІЙСНЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

Формування загальних компетентностей:

здатність самостійно приймати рішення та нести відповідальність за їх реалізацію;

здатність використовувати набуті знання, вміння та навички для вирішення професійних завдань, виходячи з конкретних практичних ситуацій;

здатність до аналізу та синтезу з використанням логічних аргументів та перевірених фактів;

здатність бути критичним і самокритичним;

здатність впроваджувати нові ідеї;

здатність працювати автономно;

здатність до самовдосконалення та саморозвитку впродовж життя;

Формування спеціальних (фахових) компетентностей:

здатність демонструвати достатньо високий рівень виконавської майстерності та спроможність до її вдосконалення через застосування відповідних практичних і репетиційних методик;

здатність усвідомлювати взаємозв’язки та взаємозалежності між усіма елементами теоретичних та практичних знань музичного мистецтва;

здатність сприймати новітні концепції в сфері музичного виконавства, музикознавства, методології, музичної педагогіки та свідомо поєднувати інновації з усталеними вітчизняними та світовими традиціями;

здатність до асоціативного, гнучкого мислення в опануванні та інтерпретації музичних творів, творчого опрацювання музично-педагогічного матеріалу;

здатність збирати та аналізувати, синтезувати художню інформацію та застосовувати її для теоретичної, виконавської, педагогічної інтерпретації;

здатність застосовувати базові знання провідних музично-теоретичних систем та концепцій, історичних та культурологічних процесів розвитку музичного мистецтва у педагогічній діяльності;

здатність створювати, реалізовувати і висловлювати власні художні концепції.