Методичний тиждень кафедри педагогіки, психології та окремих методик (25.02.2019-01.03.2019) розпочався з вітального слова завідувача кафедри Марчука С. С. та виставки науково-методичних праць викладачів «Наукові горизонти» та творчо-художніх робіт студентів «Мистецькі обереги».
Студентська олімпіада з педагогіки та психології (ОКР «молодший спеціаліст») (С. С. Марчук, О. А. Гузенко, А. В. Аханова), організована для студентів третіх курсів спеціальностей «Початкова освіта», «Музичне мистецтво», «Фізична культура і спорт» мала мету – виявлення обізнаності студентів з психолого-педагогічної науки, розкриття талантів, обдарувань, творчих здібностей, нахилів до науково-дослідницької роботи студентів педагогічного коледжу.
Майстер-клас із образотворчого мистецтва на тему «Нетрадиційний підхід до навчання малювання дітей початкової школи» (В. К. Ричко) мав на меті ознайомлення студентів з техніками малювання на різних видах паперу.
На лекційному занятті «Особистість вчителя, його роль і місце в суспільстві»(О. В. Смалько) було розглянуто сутність та ґенезу становлення професії вчителя; якості, знання, уміння і навичок, якими має володіти вчитель в контексті реформування сучасної освіти та впровадження Концепції нової української школи.
У програмі ІІІ Педагогічних читань «Актуальні ідеї К. Д.Ушинського в контексті навчання і виховання української молоді» з нагоди 195-річчя від дня народження К. Д. Ушинського (П. М. Бойчук, С. С. Марчук, І. В.Чемерис, учасники Педагогічного гуртка «Дидаскал») було організовано виставку творів для дітей К. Д. Ушинського та науковий діалог із дослідниками творчої спадщини видатного педагога.
Лекційне заняття з елементами тренінгу з навчальної дисципліни «Соціальна психологія» на тему «Спілкування й міжособистісні стосунки» було присвячене знайомству студентів з видами міжособистісного спілкування та шляхами розв’язання конфліктів.
На лекційному заняття із психології на тему «Психологія спілкування. Мова і мовлення» (М. А. Козігора) було розглянуте загальне поняття про психологію спілкування та його важливі складові, що впливають на успішність комунікації.
На практичному занятті з елементами тренінгу «Форми співробітництва вчителя з батьками» (С. В. Савчук) були розглянуті різні методи та форми взаємодії сім’ї та школи.
Спільне засідання кафедри педагогіки, психології та окремих методик із кураторами студентських груп на тему «Психолого-педагогічні проблеми формування професійної підготовки майбутнього спеціаліста» було присвячене 100-річчю з дня народження В. Сухомлинського. На засіданні було розглянуто питання щодо використання ідей видатного педагога для організації виховної роботи кураторами груп, а також було проведено практикум, під час якого куратори груп проаналізували психолого-педагогічні проблеми формування компетентностей майбутнього фахівця (С. П. Бахомент, С. С. Марчук, С. В. Савчук, О. В. Смалько, Н. А. Антонюк, О. В. Мельничук, Н. П. Ярощук).
Практичне заняття з навчальної дисципліни «Основи композиції і проектної графіки» на тему «Мистецтво канзаші» (В. А. Левицька) було присвячене надзвичайному мистецтву складання квіток з атласних стрічок. Метою заняття було навчити студентів техніці «канзаші», формувати у них вміння та навички з виготовлення прикрас, розвивати логічне мислення, творчі здібності та естетичний смак.
Виховний захід семінар-практикум «Казкотерапія для дітей і дорослих» (А. П. Хомярчук) був присвячений вивченню значення казок В. О. Сухомлинського для розвитку дитини. На практикумі зі студентами проводили тренінгові вправи, які включали різні види роботи з казкою; знайомили з поняттям казкотерапії, її роллю у вихованні дітей.
На семінарському занятті «Класики педагогіки про виховання особистості» (Н. А. Антонюк) було проаналізовано основні ідеї, принципи, напрями та погляди на процес виховання класиків педагогіки періоду Просвітництва.
Логічним завершенням тижня кафедри педагогіки, психології та окремих методик стала ІІІ Всеукраїнська студентська науково-практична конференція «Волинська весна : перші паростки науки» з нагоди 100-річчя від дня народження Василя Сухомлинського (Н. В. Борбич, С. С. Марчук, Н. П. Ярощук, О. В. Мельничук).
Наукові доробки авторів з різних закладів освіти України, зокрема, Вінницького обласного комунального гуманітарно-педагогічного коледжу, Дрогобицького державного педагогічного університету ім. Івана Франка, Володимир-Волинського педагогічного коледжу імені А. Ю. Кримського, Кременецької гуманітарно-педагогічної академії ім. Т. Г. Шевченка, Бродівського педагогічного коледжу ім. М. Шашкевича, Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, Східноєвропейського національного університету ім. Лесі Українки (факультет педагогічної освіти та соціальної роботи, факультет психології та соціології), Медичного коледжу «Монада» (Луцька філія) та Луцького базового медичного коледжу, присвячені основним тематичним напрямкам конференції: соціально-педагогічні проблеми сучасної початкової школи та сімейної педагогіки; актуальні проблеми та перспективи розвитку інклюзивної освіти; історико-педагогічні питання в контексті сьогодення; формування здоров’язбережувальної компетенції особистості; сучасні технології навчання та виховання школярів; психологічний вимір особистості; актуальні проблеми початкової освіти в контексті сучасних реформ; професійна (фахова) освіта в умовах освітнього процесу сучасного закладу вищої освіти; Василь Сухомлинський – педагог на віки: теоретичні та практичні аспекти вивчення, переосмислення та реалізації ідей творчої спадщини видатного педагога.
Виступи студентів на пленарних та секційних засіданнях показали активізацію наукових пошуків у площині соціально-педагогічних проблем сучасної початкової школи, зокрема НУШ та сімейної педагогіки, актуальних питань та перспектив розвитку інклюзивної освіти та ін. За підсумками роботи конференції будо ухвалено рішення про окреслення нових напрямів конференції – «Нова українська школа: реалії та перспективи» та «Впровадження ІТ-технологій в освітній процес».