Ви зараз переглядаєте Тренінговий курс «Вільна гра». «Класифікація ESAR: ігри й іграшки»

Тренінговий курс «Вільна гра». «Класифікація ESAR: ігри й іграшки»

Четвертий день тренінгового курсу був присвячений опануванню системної моделі ESAR, яка широко використовується у світовій педагогічній практиці для класифікації ігор. Вона передбачає поділ ігрової діяльності на чотири базові категорії: фізичні ігри, символічні ігри, конструктивні ігри та ігри, що ґрунтуються на правилах. Такий підхід дозволяє не лише впорядкувати різноманіття дитячих ігор, а й зрозуміти, які саме компетентності та поведінкові навички формуються у процесі тієї чи іншої діяльності.

Учасники працювали з конкретними ігровими наборами, які репрезентували різні типи ігор, аналізували їхній педагогічний потенціал і вплив на розвиток дитини. Було наголошено, що фізичні ігри сприяють удосконаленню моторики та фізичної витривалості; символічні – розвивають уяву, мовлення та емоційний інтелект; конструктивні – формують просторове мислення, здатність до планування й технічної творчості; ігри за правилами – стимулюють розвиток логіки, соціальної відповідальності та вміння діяти в колективі.

Особливу цінність цього етапу становив практичний характер занять: кожна гра розглядалася не як звичайна розвага, а як цілеспрямований педагогічний інструмент, що має дидактичну функцію та потенціал у вихованні різних аспектів особистості дитини. Такий досвід допоміг учасникам усвідомити значення науково обґрунтованої класифікації ігор у професійній діяльності педагога та аніматора, а також її роль у створенні розвивального освітнього середовища.