Історія становлення та розвитку кафедри музичного мистецтва
Підготовка майбутніх учителів музичного мистецтва закладу загальної середньої освіти в КЗВО «Луцький педагогічний коледж» ВОР веде свій початок з 1957 року.
Першими викладачами предметів музично-теоретичного циклу стали високоосвічені педагоги-музиканти М. О. Самохваленко, Г. А. Мірецький, Д. Є. Арутюнов, В. С. Хомич.
Музику і співи та методику музичного виховання на той час вели Д. Х. Шевченко, Т. Н. Толочко, О. І. Тронза, а з 1969 р. – М. О. Мотуляк.
В 70-х роках теоретичні дисципліни викладали С. В. Яценко-Жук, Л. В. Моргун, І. А. Гургула, С. М. Батючик, Л. А. Носова, О. М. Матящук.
Цікаву позаурочну роботу зі студентами започаткувала викладач методики музичного виховання Т. Н. Толочко. Студенти ставили дитячі опери українських композиторів, готували цікаві новорічні вистави для дітей. Потім цю традицію продовжила її дочка – Р. М. Толочко.
В 1979 –1992 роках цикловою комісією керував В. Г. Герасимчук – перший професійний композитор Волині, член Спілки композиторів України.
У середині 80-х років роботою циклової комісії керувала Л. Г. Лозинська.
У 1992 році циклову комісію очолила В. В. Гришина.
У 2001 році в результаті об’єднання методичних комісій викладачів музики, методики музичного виховання, ритміки, хореографії та викладачів музично-теоретичних дисциплін була створена циклова комісія музично-теоретичних дисциплін та фахових методик.
Наказом директора Луцького педагогічного коледжу № 173-к/тр від 30.08.2019 створено кафедру методики музичного виховання та гри на інструменті (завідувачка – Б. Є. Жорняк).
З вересня 2021 року – кафедра теорії, методики музичної освіти та інструментальної підготовки.
З серпня 2024 року – кафедра музичного мистецтва.
Пріоритетні напрями роботи кафедри
Навчально-методична робота:
– реалізація змісту освітньо-професійної програми підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти галузі знань 01 Освіта/Педагогіка, спеціальності 014 Середня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво)
– застосування інноваційних освітніх технологій, підвищення якості освіти;
– створення банку відео та аудіо матеріалів, нотної, навчально-методичної літератури для підвищення ефективності викладання дисциплін професійного спрямування;
– співробітництво з закладами загальної середньої освіти регіону з метою взаємодії з роботодавцями та сприяння працевлаштування випускників;
– диференціація та індивідуалізація змісту професійної підготовки здобувачів освіти з урахуванням запитів суспільства та потреб ринку, індивідуальної освітньої траєкторії студентів.
Наукова робота:
– забезпечення органічного поєднання в освітньому процесі науково-методичної та інноваційної діяльності;
– сприяння професійній мобільності викладачів, стажуванню у закладах вищої освіти;
– підвищення рівня публікаційної активності викладачів у наукових фахових виданнях.
Здійснення компетентнісного підходу у підготовці майбутніх педагогів
Формування загальних компетентностей:
ЗК-1. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК-2. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
ЗК-3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК-4. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
ЗК-5. Здатність працювати в команді.
ЗК-6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК-7. Здатність до міжособистісної взаємодії.
ЗК-8. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
ЗК-9. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
Формування фахових компетентностей:
ФК 1. Здатність користуватися символікою і сучасною компетентності (ФК) термінологією музичної мови.
ФК 2. Здатність розкривати системно-структурні зв’язки музикознавчих, музично-педагогічних, культурологічних, частково-методичних понять.
ФК 3. Здатність до перенесення системи фахових знань у площину навчального предмету музичне мистецтво, структурування навчального матеріалу, проектування та організації власної діяльності.
ФК 4. Здатність розвивати власні музично-слухові уявлення.
ФК 5. Здатність застосовувати елементи теоретичного та експериментального дослідження для підвищення ефективності мистецько-педагогічної діяльності.
ФК 6. Здатність використовувати професійні знання та навички у процесі музично-педагогічної діяльності.
ФК 7. Здатність здійснювати добір методів і засобів діагностування, корекції особистісного і музичного (художнього) розвитку учнів, педагогічного супроводу процесів соціалізації та професійного самовизначення художньо обдарованих учнів.
ФК 8. Здатність формувати в учнів предметні (спеціальні) компетентності.
ФК 9. Уміння свідомо обирати шляхи вирішення непередбачуваних проблем у професійній діяльності.
ФК 10. Відповідальність за забезпечення охорони життя і здоров’я учнів у навчально-виховному процесі та позаурочної діяльності.
ФК 11. Здатність до використання освітніх інновацій у професійній діяльності.
ФК 12. Здатність до моніторингу педагогічної діяльності та визначення індивідуальних професійних потреб.
ФК 13. Здатність до формування в учнів безпечного ставлення до інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій та відповідального їх використання.
ФК 14. Здатність до попередження і протидії булінгу, різним проявам насильства.
Концепція діяльності кафедри
Головна концепція діяльності кафедри – підготовка освічених, конкурентоспроможних фахівців з широким мистецьким світоглядом, високим рівнем загальної та музичної культури, тонким художньо-естетичним смаком.
Науково-методична проблема, над якою працює колектив викладачів кафедри – «Формування мистецьких компетентностей у здобувачів освіти в процесі опанування ОПП 025 Музичне мистецтво та 014.13. Cередня освіта (Мистецтво. Музичне мистецтво)».
Завдання роботи кафедри: надання здобувачам освіти ґрунтовних музично-теоретичних знань, оволодіння студентами теоретичними основами методики музичного виховання, формування навичок і вмінь практичної діяльності учителя музичного мистецтва в ЗЗСО.
Науково-педагогічний склад
Кафедра музичного мистецтва (від серпня 2024 р.) створена на підставі ухвали Вченої ради КЗВО «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради (протокол №1від 30.08.2024 р.).
Склад кафедри налічує 23 викладачі (з них 8 – працює за зовнішнім суміщенням):
РЕГУЛІЧ
Ірина Вікторівна
Начальник навчального відділу, кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри музичного мистецтва, викладач-методист
ЯРМОЛЮК
Олена Валеріївна
Доктор філософії, викладач кафедри музичного мистецтва
СТЕПАНЮК
Ігор Віталійович
Кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри музичного мистецтва
ШКОБА
Василь Андрійович
Заслужений працівник освіти України, завідувач відділення музичного мистецтва та фізичної культури, старший викладач кафедри музичного мистецтва
КОМАРУК
Зоя Василівна
Народна артистка України, старший викладач кафедри музичного мистецтва
ЗИСКО
Віта Віталіївна
Викладач кафедри музичного мистецтва, викладач фортепіано
ПИЛИПЧУК
Валентина Володимирівна
Заслужений працівник культури України, старший викладач кафедри музичного мистецтва
СУВОРОВ
Василь Олександрович
Викладач кафедри музичного мистецтва. Лауреат Всеукраїнських конкурсів баяністів/акордеоністів
Зовнішнє суміщення:
Новакович М. О. – доктор мистецтвознавства, професор Львівської національної музичної академії імені Миколи Лисенка.
Охманюк В. Ф. – заслужений діяч мистецтв України, кандидат мистецтвознавства, професор, декан факультету культури і мистецтв ВНУ імені Лесі Українки.
Марач О. М. – кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музичного мистецтва факультету культури і мистецтв ВНУ імені Лесі Українки.
Дубюк Н.М. – кандидат педагогічних наук, вчитель музичного мистецтва КЗЗСО «Луцький ліцей №4 Луцької міської ради».
Савицька С. Л. – викладач по класу скрипки КЗ «Луцька музична школа №3».
Мельничук О.В. – викладач по класу фортепіано, концертмейстер КЗ «Луцька музична школа №3».
Цейко Н. О. – старший викладач кафедри музичного мистецтва факультету культури і мистецтв ВНУ імені Лесі Українки.
Попов Ю. К. – кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри музичного мистецтва факультету культури і мистецтв ВНУ імені Лесі Українки.
Викладачі кафедри нагороджені численними грамотами управління освіти і науки Волинської обласної державної адміністрації, обласної ради, Луцького міського голови.