Історія становлення та розвитку циклової комісії
У 1992 році у Луцькому педагогічному училищі було створено предметну комісію української мови та літератури, іноземної мови, яку очолювала Седлярук Світлана Григорівна. Згодом, з 1993 до 1997 року, працювала предметна комісія української мови та літератури, іноземної мови, російської мови та світової літератури. У 1998 році почали працювати предметні комісії іноземної мови (голова – Мельник Ольга Андріївна) й української мови та літератури (голова – Глат Людмила Петрівна). З 1999 до 2002 року предметну комісію викладачів іноземних мов очолювала Корнило Алла Василівна.
З 2003 року Луцьке педагогічне училище було перейменовано у Луцький педагогічний коледж, циклову комісію викладачів іноземних мов до 2013 року очолювала Федорець Майя Анатоліївна, циклову комісію викладачів словесних дисциплін із 2007 року очолила Дмитренко Наталія Степанівна.
1 вересня 2013 року на базі циклової комісії викладачів словесних дисциплін було створено кафедру словесних дисциплін, якою керував кандидат філологічних наук, доцент Мартинюк Микола Іванович. З 1 вересня 2014 року циклова комісія викладачів іноземних мов була перейменована в кафедру іноземних мов Луцького педагогічного коледжу під керівництвом кандидата педагогічних наук, доцента Бляшевської Алли Василівни.
У 2020 коледж отримав новий статус та став Комунальним закладом вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради, тоді кафедри було розформовано й виокремлено циклову комісію словесних дисциплін, яку донині очолює Бляшевська Алла Василівна.
Концепція діяльності циклової комісії
Концепція діяльності циклової комісії словесних дисциплін складена з урахуванням “Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти”. Стратегічною метою циклової комісії є вдосконалення рівня мовної та іншомовної підготовки майбутніх фахівців усіх спеціальностей для задоволення професійних потреб та з метою підвищення їх конкурентоспроможності на сучасному ринку праці. Для досягнення цієї мети циклова комісія ставить такі завдання:
- формування у студентів лінгвістичної компетенції – розвитку умінь та навичок в читанні, аудіюванні, письмі та говорінні, необхідних для задоволення професійних потреб;
- формування комунікативної, мовної, мовленнєвої, предметної, прагматичної, соціокультурної компетентностей студентів на основі свідомого опанування мовної й мовленнєвої теорії, зокрема розширення знань студентів про побут, культуру, цінності, економіку та традиції англійців і американців;
- виховання в студентів почуття національної свідомості, що значною мірою сприяє підвищенню мотивації вивчення української мови;
створення умов для усного та письмового спілкування студентів іноземною мовою в ситуаціях, наближених до реальності; - формування у студентів прагматичної компетенції з орієнтацією на майбутню професійну діяльність;
- створення умов для розвитку творчих здібностей студентів як на практичних заняттях, так і під час позааудиторних заходів;
- виховання якостей, необхідних для успішного здійснення професійної діяльності, що сприяє формуванню цілісної особистості;
- вироблення у студентів потреби в постійному вдосконаленні рівня знань, культури мовлення.
Особлива увага звертається на формування в студентської молоді креативної компетентності – здатності до розв’язання будь-якої навчальної задачі творчо; бажання та вміння діяти не за зразком, а оригінально, передбачати новизну під час розв’язання навчальних завдань тощо; а також інтелектуальної компетентності, яка передбачає здатність працювати з різноманітною інформацією, уміння комплексно застосовувати здобуті знання і вміння в нестандартних ситуаціях.
Бляшевська Алла Василівна
Науково-педагогічний склад циклової комісії
Бляшевська Алла Василівна – завідувачка циклової комісії словесних дисциплін, кандидат педагогічних наук, доцент, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист.
Вірста Світлана Євгеніївна – спеціаліст вищої категорії, викладач-методист.
Дацюк Вікторія Василівна – спеціаліст першої категорії, викладач.
Денисова Світлана Павлівна – спеціаліст вищої категорії, викладач.
Дзямулич Наталія Іванівна – спеціаліст вищої категорії, викладач-методист.
Дмитренко Наталія Степанівна – спеціаліст вищої категорії, викладач-методист.
Кузьмич Оксана Василівна – спеціаліст вищої категорії, викладач.
Кузьміна Ірина Вікторівна – спеціаліст вищої категорії, викладач.
Найт Надія Федорівна – спеціаліст другої категорії, викладач.
Федорець Майя Анатоліївна – спеціаліст вищої категорії, викладач-методист.
Шуст Людмила Миколаївна – кандидат філологічних наук, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист.
Назарук Ірина Василівна – кандидат філологічних наук.
Гончарук Олена Миколаївна – кандидат педагогічних наук, спеціаліст вищої категорії, старший викладач.
Сумісники:
Лук’янчук Мар’яна Василівна – кандидат педагогічних наук, спеціаліст вищої категорії.
Дисципліни, що викладаються на цикловій комісії:
«Українська мова (загальноосвітній цикл)», «Українська література (загальноосвітній цикл)», «Іноземна мова (загальноосвітній цикл)», «Зарубіжна література (загальноосвітній цикл)», «Сучасна українська мова з практикумом», «Практичний курс іноземної мови», «Практикум усного та писемного мовлення». Метою дисциплін є вдосконалення навичок міжособистісного спілкування, необхідного для повноцінного функціонування у освітньому середовищі і за його межами, поглиблення теоретичних знань і практичних умінь зі словесних дисциплін.
«Іноземна мова за професійним спрямуванням», «Українська мова за професійним спрямуванням» мають на меті вдосконалення навичок володіння мовою в різних видах мовленнєвої діяльності, оволодіння новітньою фаховою інформацією через іноземні джерела; опанування різними видами мовленнєвої діяльності.
«Теоретичний курс іноземної мови». У процесі вивчення дисципліни відбувається узагальнення та систематизація теоретичних знань про іноземну мову, ознайомлення, вивчення та засвоєння граматичних структур іноземної мови, удосконалення навичок практичного володіння іноземною мовою.
«Країнознавство». Завданням навчальної дисципліни є познайомити з загальними відомостями про країни, мова яких вивчається, політичною системою, столицями та великими містами, адміністративним устроєм, природними умовами, національною символікою та емблеми, культурою, освітою англомовних країн під час читання та обговорення текстів, слухання радіопередач та перегляду відео країнознавчого характеру.
Курс «Дитяча література» знайомить здобувачів освіти з класичними творами для дітей, а також українськими та зарубіжними письменниками і їхньою творчістю. Студенти вчаться добирати літературний матеріал відповідно до віку та індивідуальних уподобань своїх потенційних вихованців.
«Методика навчання української мови, каліграфія», «Практикум сучасної української мови з методикою навчання предметів мовно-літературної освітньої галузі, каліграфії», «Методичний практикум», «Методика навчання іноземної мови». Метою навчальних дисциплін є створити у здобувачів освіти теоретичну базу для їх майбутньої педагогічної професії; познайомити студентів з найбільш важливими методами та організаційними формами навчання мови; виробити в них вміння ефективно та творчо використовувати методи, засоби та форми навчання на практиці; дати студентам знання і поняття про основні методи, прийоми і засоби навчання і викладання іноземних мов, виробити практичні навички застосування сучасних методів, прийомів, засобів, принципів навчання та викладання у практичній педагогічній діяльності. Головне завдання навчальних дисциплін полягає в тому, щоб студенти навчились передавати свої знання та уміння з предмету учням, спираючись на свої практичні навички, отримані з мовного курсу, розмовної та безперервної педагогічної практики, аналізувати та опановувати навчальні матеріали.
Двічі на тиждень проводиться факультатив з польської мови. Корчук Б. Л. (викладач вищої кваліфікаційної категорії) викладає курс «Польська мова». Курс націлений на тих здобувачів освіти, котрі хочуть вивчити польську мову самостійно і навчитися говорити, слухати, читати і писати, зокрема засвоїти необхідні слова та вирази, зрозуміти граматичні правила мови і оволодіти найпоширенішими мовними структурами.
Участь викладачів кафедри у Науково-практичній конференції
«Національна освіта в стратегіях соціокультурного вибору:
теорія, методологія, практика»
«Музичний вернісаж» Тиждень іноземних мов 2017-2018
(Підготували: Кузьмич О.В., Денисова С. П.,Ю Ніколаєва І.А.)
Конкурс науково-дослідницьких робіт «Особистісно зорієнтоване навчання як основна парадигма в сучасній педагогіці» студенти 3-4 курсів відділення «Початкове навчання»
Науково-методична робота циклової комісії
Викладачі працюють над вдосконаленням професійних вмінь та навичок для забезпечення сучасних умов виховання та навчання студентів. На засіданнях циклової комісії відбуваються обговорення актуальних проблем викладання української мови та літератури, іноземної мови. Наукова робота спрямована на вдосконалення освітнього процесу і здійснюється за темами «Формування компетентності вільного володіння державною мовою студентів педагогічних коледжів» та «Формування іншомовної компетенції у студентів педагогічного коледжу».
Викладачі беруть активну участь у підготовці студентів коледжу до практичної діяльності у школах міста Луцька.
Щороку викладачі готують методичні рекомендації та посібники для забезпечення освітнього процесу викладання української та іноземних мов у коледжі.
З метою вдосконалення підготовки майбутніх вчителів іноземної мови кафедра практики англійської мови факультету іноземної філології СНУ імені Лесі Українки та циклова комісія уклали угоду про співпрацю, згідно з якою циклова комісія забезпечує навчальну базу для проведення науково-методичного експерименту студентами факультету іноземної філології під час написання кваліфікаційних робіт на здобуття освітнього ступеня «Магістр».
Викладачі постійно працюють над вдосконаленням свого фахового рівня. Результати своїх наукових пошуків продемонстровані у розробках та виданнях, наукових публікаціях. Колектив постійно працює із обдарованими студентами. Зокрема, проводяться олімпіади, дебатні ігри, вікторини. Здобувачі освіти під керівництвом викладачів циклової комісії неодноразово ставали переможцями та призерами Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика, Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка, різноманітних онлайн-олімпіад.
Викладачі активно впроваджують інтерактивні методи навчання іноземних мов з використанням інноваційних ресурсів (відео- й аудіоматеріалів, навчальних мультимедійних дисків, Інтернету, навчальних практикумів). Студенти мають доступ до найновіших автентичних джерел-підручників, періодики, художньої та наукової літератури.
Пошук, дослідження, апробація… Так з’являються інноваційні технології в освіті. Педагогічна майстерня ” Інноватика в мовно-літературній освітній галузі” , організована викладачами циклової комісії словесних дисциплін під керівництвом Олени Гончарук та Майї Федорець, – це тренінг для майбутніх педагогів НУШ, який вчить гнучкості мислення, мобільності, креативності. Саме таких освітян чекає Нова українська школа. Викладачі ділилися своїми науковими напрацюваннями зі студентами, зокрема, як застосовувати математичні дидактичні засоби навчання на уроках української мови та читання, та демонстрували прийоми застосування цеглинок Lego на уроках англійської мови у початковій школі.
З метою розвитку творчої, критично мислячої особистості студента викладачами циклової комісії проводяться такі факультативи: творче об’єднання «Вісник коледжу» (Н. С. Дмитренко); літературна студія «Неповторність» (Н. П. Литвинюк) «ЛітЕра» (Н. І. Дзямулич); творче об’єднання «Гранослов» (Л. М. Шуст).