Вчергове зібрав студентську молодь, викладачів, експерток з гендерних питань міжвузівський науково-практичний семінар «Гендерні студії», який у Закладі вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» проходить уже в одинадцяте. Організаторами є: Центр ґендерної освіти КЗВО «Луцький педагогічний коледж», циклова комісія суспільних та художньо-мистецьких дисциплін, ГО «Ґендерний креативний простір» та «Вектор освітніх змін». Обговорювали проблеми гендерної рівності, стереотипів, впровадження фемінітивів, представництва та впливу жінок на різні сфери суспільного життя. Аналізували результати новітніх досліджень, що стосуються індексу гендерної рівності в Україні, насильства за ознакою статі, роль жінок в історії та сучасності, гендерні аспекти в освіті, політиці, економіці й культурі. Учасники семінару переглянули документальний фільм, проаналізували ігрові технології, які можна використовувати у протидії гендерно зумовленому насильству, пограли у фасилітативну гру «Рівень (не)втручання». Семінар став чудовою платформою для обміну думками, методиками викладання. Подібні заходи є важливими для формування свідомого, толерантного суспільства. ПЕРЕГЛЯНУТИ МАТЕРІАЛИ
Впродовж травня у Закладі вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» зі студентами старших курсів усіх спеціальностей відбулись заходи з питань працевлаштування і кар’єрного зростання. В рамках співпраці з Луцькою філією Волинського обласного центру зайнятості для здобувачів вищої і фахової передвищої освіти організовано інформаційні години та семінари-практикуми, під час яких обговорили питання переваги легальної зайнятості, професійного діагностування, відкриття власної справи, процедури написання резюме.Дякуємо начальниці відділу Луцької філії Волинського обласного центру зайнятості Юлії Харічковій за цікаві та змістовні зустрічі!
«Народжений померти»
21 березня 2025 року в межах засідання кіноклубу медіа-просвіти з прав людини Docudays UA «Десята муза» при Центрі гендерної освіти модератором якого є Ірина КОВАЛЬЧУК, кандидат філософських наук, доцент, викладач кафедри природничо-математичної, світоглядної освіти та інформаційних технологій, відбувся перегляд документального фільму «Народжений померти» (Яцек Блавут, Польща, 2004). Учасниками події стали студенти 3 ММ, які мали можливість не лише переглянути історію про трансформацію особистості, а й осмислити її в контексті власного професійного та життєвого шляху. Фільм розповідає історію Роберта – 24-річного рецидивіста, який після восьми років ув’язнення готується до звільнення. Він бере участь у реабілітаційній програмі «Дует», працюючи з дітьми з ментальною інвалідністю. Ця взаємодія стає для нього своєрідним випробуванням та водночас можливістю відчути справжні людські взаємини. Режисер Яцек Блавут не прикрашає реальність – він показує, як поступово змінюються почуття та світогляд людини, що довгий час жила у відчуженні. Як зазначив сам Роберт про роки перебування у колонії: «Мені шкода мого часу, що саме так проходять найкращі роки моєї молодості». Ці слова стали точкою відліку для подальшої рефлексії студентів. Перед переглядом учасники кіноклубу висловлювали свої припущення щодо змісту стрічки, ґрунтуючись лише на її назві. Більшість очікувала побачити жорстку соціальну драму, проте після перегляду вони відзначили глибину людського аспекту фільму. Під час рефлексії в колі студенти відповідали на важливі питання: що вразило найбільше? Як змінилося їхнє сприйняття власного життя та вчинків у світлі побаченого? Чи вплинув фільм на їхнє бачення своєї майбутньої ролі як педагогів? Студенти дійшли висновку, що виховання – це не лише передача знань, а й створення середовища, де кожен має шанс на самореалізацію та підтримку. Робота з вразливими групами населення, як у фільмі, може стати важливим уроком емпатії та прийняття для майбутніх педагогів.
20 березня 2025 року в межах засідання кіноклубу медіа-просвіти з прав людини Docudays UA «Десята муза» при Центрі гендерної освіти модератором якого є Ірина КОВАЛЬЧУК, кандидат філософських наук, доцент, викладач кафедри природничо-математичної, світоглядної освіти та інформаційних технологій, відбувся перегляд документального трагікомічного мюзиклу «Рози. Фільм-кабаре» (Ірена Стеценко / 2021). Учасниками події стали студенти 11 ММ, які занурилися у світ сучасного інтелектуального фрік-кабаре Dakh Daughters Band. Фільм розгортає перед глядачем не просто сцени з життя артисток, а багатовимірну панораму жіночності, творчості й боротьби. Відстежуючи долі семи виконавиць, учасники кіноклубу спостерігали, як мистецтво стає способом пізнання себе й світу, способом осмислення історії та подій сучасності. У кожній з героїнь постає свій шлях, своя роль, своє життєве кредо, що перегукується з філософськими пошуками людської сутності. Особливо значущим для обговорення стала роль мистецтва у соціальних трансформаціях. Період Революції Гідності, що охопив Україну в 2014 році, став для Dakh Daughters не лише історичним контекстом, а й випробуванням на автентичність. Під час дискусії студенти відзначили синергію історичних подій, жіночого досвіду, мистецтва та суспільної критики. Фільм викликав роздуми про сутність мистецтва як засобу боротьби, самопізнання й опору. Він порушив питання про те, наскільки людина може залишатися собою у вирі змін, як мистецтво допомагає не втратити внутрішній голос і якою є роль творчості у відображенні складної реальності. Сподіваюсь, перегляд «Рози. Фільм-кабаре» став для відвідувачів не просто подією кіноклубу, а й актом філософського занурення в екзистенційні питання сучасного світу.
Кіноклуб «Десята муза»
«Модерація кіноклубу Docudays UA «Десята муза» дала мені можливість стати кращою у своїй роботі, дослідити нове й просуватися по кар’єрних сходинках», – ділиться Ірина КОВАЛЬЧУК, кандидат філософських наук, доцент, викладач кафедри природничо-математичної, світоглядної освіти та інформаційних технологій, модераторка кіноклубу при Комунальному закладі вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради. «Десята муза» з’явилася на мапі Мережі понад десять років тому, у січні 2015-го. «Я досі памʼятаю той вечір, коли мені запропонували відкрити кіноклуб. Тоді здавалося, що праці Канта (а я викладаю філософію), зірки на небі й збережений із дитинства інтерес до теми прав людини зрезонували, і я без вагань погодилася», – згадує Ірина КОВАЛЬЧУК. Ірина Леонідівна зазначає, що у роботі були й звичні для початківців хвилювання, бажання постійно навчатися та вдосконалювати майстерність, шукати й вивчати все більше інформації про права людини, аби почуватися більш впевнено під час обговорень фільмів. Тепер же мріє про підготовку модераторів/-ок з числа студентства, із яким працює в коледжі.
РЕІНТЕГРАЦІЯ ВЕТЕРАНІВ У ЦИВІЛЬНЕ ЖИТТЯ
Нещодавно студенти факультету початкової освіти та фізичної культури Луцького педагогічного коледжу відвідали важливу зустріч із ветеранами. Це був щирий і відвертий діалог, що відкрив нові горизонти розуміння й підтримки тих, хто захищав нашу країну. Студенти поділилися своїми враженнями: “Це була зустріч, на якій ми спілкувалися на різні теми: як правильно говорити з військовими, як взаємодіяти з ними в повсякденному житті та чим можемо допомогти. Для нас це не просто розмова — це можливість стати частиною важливого процесу реінтеграції захисників у суспільство.” Такі заходи допомагають зруйнувати бар’єри між цивільними та військовими, сприяють формуванню культури вдячності й підтримки. Важливо пам’ятати, що повернення з війни — це не лише фізичний процес, а й глибоке психологічне випробування, у якому кожен із нас може відіграти роль: словом, розумінням, простягнутою рукою допомоги. Луцький педагогічний коледж завжди підтримує ініціативи, що сприяють соціальній адаптації ветеранів, і сподівається на подальшу співпрацю в цьому напрямку.
Викладачі кафедри природничо-математичної, світоглядної освіти та інформаційних технологій провели навчання щодо сертифікації електронних курсів у Moodle 22.01.2025 у КЗВО «Луцький педагогічний коледж» відбувся навчально-методичний семінар для завідувачів кафедр та науково-педагогічних працівників, організований викладачами кафедри природничо-математичної, світоглядної освіти та інформаційних технологій (Лехіцький Т., Ковальчук І.). Темою заходу стала сертифікація електронних навчальних курсів (ЕНК), розміщених у системі Moodle. Під час зустрічі учасники отримали детальну інформацію щодо процедури сертифікації та основних вимог до ЕНК. Окрім теоретичної частини, було проведено практичне навчання: на платформі Moodle викладачі працювали з електронними курсами та здійснювали сертифікацію за встановленими критеріями. У рамках заходу було проведено дві експертизи курсів – методичну та науково-змістову, що дозволило оцінити якість матеріалів, їх відповідність освітнім стандартам і вимогам Moodle. Захід сприяв підвищенню професійної компетентності викладачів у сфері дистанційного навчання та забезпеченню якості електронних освітніх ресурсів у закладі.
Національна та громадянська ідентичність – фундамент існування й процвітання України . 16 січня у Закладі вищої освіти «Луцький педагогічний коледж» відбувся науково-методичний семінар на тему «Роль громадянської та історичної освіти у формуванні ключових компетентностей здобувачів вищої освіти (крізь призму Державної цільової соціальної програми з утвердження української національної та громадянської ідентичності на період до 2028 року)». У ході семінару завідувачка кафедри природничо-математичної, світоглядної освіти та інформаційних технологій, доцент Тетяна Бортнюк та викладачка кафедри Галина Голя окреслили нормативно-правове підґрунтя громадянської та історичної освіти, практичні аспекти реалізації державної програми з утвердження української національної та громадянської ідентичності, механізми формування громадянських компетентностей здобувачів вищої освіти. Семінар став важливою платформою для обміну досвідом між освітянами та практиками, серед яких виступила адвокатка, членкиня Асоціації жінок-юристок України «ЮрФем» Юлія Ходачинська. У своєму виступі вона закцентувала увагу на важливості громадянської освіти у зміцненні демократії, формуванні активної життєвої та громадянської позиції здобувачів освіти. Щиро вдячні усім учасникам заходу за активну участь, увагу до окреслених питань та відкритість до обговорення!