ІСТОРІЯ СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ КАФЕДРИ
Предметну комісію дошкільної педагогіки і психології створено у 1977 році (голова комісії: В. С. Федорчук). У 1980 році предметну комісію доукомплектовано профільними методиками (голови комісії: В. С. Федорчук (1980–1994), Г. В. Романенко (1995–1998), С. І. Малиновська (1999–2003).
2003 р. відбулося об’єднання предметних комісій шкільної педагогіки і психології та дошкільної педагогіки, психології та методик у циклову комісію викладачів шкільної та дошкільної педагогіки, психології та окремих методик (голови комісії: А. В. Тарасюк (2003–2009), доктор пед. наук, професор А. С. Нісімчук (2009–2013).
2013 р. створено кафедру психолого-педагогічних дисциплін (завідувачі кафедри: к. пед. н. О. А. Гузенко (2013–2015), к. пед. н. Н. В. Борбич (2015–2017), к. пед. н. С. С. Марчук (2017–2018)).
Наказом директора Луцького педагогічного коледжу № 57 від 20.08.2018 створено кафедру дошкільної освіти (завідувач – Бубін А. О.).
З 1 січня 2021 року кафедру дошкільної освіти реорганізовано у кафедру теорії та методики дошкільної освіти (наказ №113 від 29.12.2020 року.
КОНЦЕПЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ КАФЕДРИ
Пріоритетні напрями роботи кафедри
Навчально-методична робота:
– реалізація змісту освітньо-професійної програми підготовки здобувачів освітнього ступеня бакалавр спеціальності 012 Дошкільна освіта;
– застосування інноваційних освітніх технологій, підвищення якості освіти;
– створення банку навчально-методичної літератури для підвищення ефективності викладання дисциплін професійного спрямування;
– співробітництво з закладами дошкільної освіти регіону з метою взаємодії з роботодавцями та сприяння працевлаштування випускників;
– диференціація та індивідуалізація змісту професійної підготовки студентів з урахуванням запитів суспільства та потреб ринку, індивідуальної освітньої траєкторії студентів
Наукова робота:
– забезпечення органічного поєднання в освітньому процесі науково-методичної та інноваційної діяльності;
– сприяння професійній мобільності викладачів, стажуванню у вітчизняних та зарубіжних закладах вищої освіти;
– підвищення рівня публікаційної активності викладачів у наукових фахових виданнях;
– розширення міжнародних науково-практичних зв’язків кафедри через співпрацю та членство у Волинській обласній громадській організації ОМЕP (World Organization for Early Childhood Education).
Формування загальних компетентностей:
⦁ Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
⦁ здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
⦁ здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
⦁ здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт;
⦁ здатність до міжособистісної взаємодії;
⦁ здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
⦁ здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
⦁ здійснення безпечної діяльності;
⦁ здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності;
⦁ здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети;
⦁ здатність до творчого пошуку та реалізації нових ідей до самопрезентації та презентації результатів своєї професійної діяльності, критично мислити;
⦁ здатність усвідомлювати свої професійні можливості та діяти лише в межах рівня професійної підготовленості, діяти на основі етичних міркувань (мотивів), доброчесності, соціальної відповідальності, поваги до різноманітності та мультикультурності.
Формування спеціальних (фахових) компетентностей:
⦁ Здатність працювати з джерелами навчальної та наукової інформації;
⦁ здатність до розвитку в дітей раннього і дошкільного віку базових якостей особистості (довільність, самостійність, креативність, ініціативність, свобода поведінки, самосвідомість, самооцінка, самоповага) ;
⦁ здатність до розвитку допитливості, пізнавальної мотивації, пізнавальних дій у дітей раннього і дошкільного віку;
⦁ здатність до формування у дітей раннього і дошкільного віку первинних уявлень про предметне, природне, соціальне довкілля, властивості і відношення предметів; розвитку самосвідомості («Я» дитини і його місце в довкіллі) ;
⦁ здатність до розвитку у дітей раннього і дошкільного віку мовлення як засобу спілкування і взаємодії з однолітками і дорослими;
⦁ здатність до виховання у дітей раннього і дошкільного віку навичок свідомого дотримання суспільно визнаних морально-етичних норм і правил поведінки;
⦁ здатність до національно-патріотичного виховання дітей раннього і дошкільного віку (любов до Батьківщини, рідної мови, рідного міста; інтерес і повага до державних символів України, національних традицій, звичаїв, свят, обрядів) ;
⦁ здатність до формування у дітей раннього і дошкільного віку навичок екологічно безпечної поведінки і діяльності в побуті, природі й довкіллі;
⦁ здатність до розвитку перцептивних, мнемічних процесів, різних форм мислення та свідомості у дітей раннього і дошкільного віку;
⦁ вміння складати Індивідуальну програму розвитку та необхідні для навчання дітей з особливими освітніми потребами документи, бути знайомими з універсальним дизайном в освіті та розумним пристосуванням;
⦁ здатність до формування у дітей раннього і дошкільного віку елементарних уявлень про різні види мистецтва і засоби художньої виразності (слово, звуки, фарби тощо) та досвіду самостійної творчої діяльності;
⦁ здатність до фізичного розвитку дітей раннього і дошкільного віку, корекції і зміцнення їхнього здоров’я засобами фізичних вправ і рухової активності;
⦁ здатність до організації і керівництва ігровою (провідною), художньо-мовленнєвою і художньо-продуктивною (образотворча, музична, театральна) діяльністю дітей раннього і дошкільного віку;
⦁ здатність до формування у дітей раннього і дошкільного віку навичок здорового способу життя як основи культури здоров’я (валеологічної культури) особистості;
⦁ здатність до забезпечення індивідуального і диференційованого розвитку дітей раннього І дошкільного віку з особливими освітніми потребами відповідно до їхніх можливостей та потреб;
⦁ здатність до виховання у дітей раннього і дошкільного віку толерантного ставлення та поваги до інших, попередження та протидії булінгу;
⦁ здатність нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах праці.
⦁ здатність знаходити, опрацьовувати потрібну освітню інформацію та застосовувати її в роботі з дітьми, батьками;
⦁ здатність до комунікативної взаємодії з дітьми, батьками, колегами;
⦁ здатність до самоосвіти, саморозвитку, до безперервності в освіті для постійного поглиблення загальноосвітньої та фахової підготовки, перетворення набуття освіти в процес, який триває впродовж усього життя людини;
⦁ здатність планувати та прогнозувати результати освітнього процесу; здатність до цілепокладання, самоорганізації та підготовки до здійснення освітнього процесу; здатність до документування професійної діяльності;
⦁ здатність залучати на засадах партнерства та взаємної відповідальності батьків та інших членів родини до освіти дітей в умовах сім’ї; здатність обирати ефективні методи, форми та засобами організації сімейної (домашньої) освіти відповідно до запитів здобувачів освіти та їх батьків; здатність організовувати дозвіллєву діяльність, ініційовану дітьми;
⦁ здатність планувати та здійснювати освітньо-корекційну роботу з урахуванням структури порушення, актуального стану і потенційних можливостей дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення; організовувати корекційно-розвивальне освітнє середовище; застосовувати сучасні освітні технології.
НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СКЛАД КАФЕДРИ
Кафедра теорії та методики дошкільної освіти об’єднує 13 викладачів
Бубін Алла Олександрівна – кандидат педагогічних наук, старший викладач, завідувач кафедри теорії та методики дошкільної освіти
Освітні компоненти: вступ до спеціальності; історія дошкільної педагогіки; педагогіка дошкільна
Науковий напрям: «Професійна підготовка майбутніх педагогів дошкільної освіти на засадах компетентнісного підходу»
Педагогічний стаж: 21 рік
Іванова Наталія Володимирівна – доктор філософських наук, доцент, професор кафедри дошкільної освіти, декан факультету дошкільної освіти та музичного мистецтва
Освітні компоненти: основи дефектології та логопедії; інноваційні технології, педагогіка Ф.Фребеля
Науковий напрям: «Формування продуктивного мислення студентів у процесі викладання фахових освітніх компонентів»
Педагогічний стаж: 35 років
Циплюк Аліна Миколаївна – кандидат педагогічних наук, старший викладач
Освітні компоненти: теорія та методика фізичного виховання та валеологічної освіти дітей; теорія та методика формування елементарних математичних уявлень, комп’ютерні технології в роботі з дітьми дошкільного віку; здоров’язбережувальні технології в дошкільній освіті
Науковий напрям: «Підготовка майбутніх вихователів до створення здоров’язбережувального середовища в закладі дошкільної освіти»
Педагогічний стаж: 9 років
Дурманенко Євгенія Аристархівна – кандидат педагогічних наук, доцент
Освітні компоненти: основи гувернерства з методикою; сімейна педагогіка; соціальна педагогіка; основи педагогічної конфліктології; організація дозвіллєвої діяльності дітей
Науковий напрям: «Формування конфліктологічної культури майбутніх педагогів»
Педагогічний стаж: 31 рік
Замелюк Марія Іванівна – кандидат педагогічних наук, старший викладач
Освітні компоненти: ознайомлення дітей з суспільним довкіллям, теорія та методика природничої освіти дітей дошкільного віку, методика освітньої діяльності в різновікових групах ЗДО, ігрові технології
Науковий напрям: «Підготовка майбутніх вихователів до створення інноваційно-ігрового простору для дітей дошкільного віку»
Педагогічний стаж: 32 роки
Оксенчук Тетяна Володимирівна – викладач, заступник директора з виховної роботи
Освітні компоненти: педагогічна практика в групах раннього та дошкільного віку
Науковий напрям: «Формування педагогічного етикету майбутніх фахівців у галузі освіти»
Педагогічний стаж: 50 років
Боремчук Лілія Іванівна – викладач, методист коледжу
Освітні компоненти: педагогічна практика в групах раннього та дошкільного віку
Науковий напрям: «Організація самостійної роботи майбутніх вихователів у процесі викладання дисциплін професійного спрямування»
Педагогічний стаж: 36 років
Боярчук Світлана Іванівна – викладач
Освітні компоненти: дошкільна лінгводидактика; основи образотворчого мистецтва з методикою зображувальної діяльності дітей дошкільного віку; інноваційні технології та педагогічна творчість. Педагогіка Ф. Фрьобеля
Науковий напрям: «Формування професійної компетентності майбутніх вихователів у процесі вивчення фахових методик дошкільної освіти»
Педагогічний стаж: 38 років
Міліщук Світлана Олексіївна – викладач
Освітні компоненти: психологія дитяча; логопсихологія, арттерапія; артпедагогіка
Науковий напрям: «Арттерапія як засіб формування емоційного інтелекту студентів»
Педагогічний стаж: 30 років
Козак (Гайдук) Галина Анатоліївна − кандидат психологічних наук, викладач першої категорії (за сумісництвом)
Освітні компоненти: психологія (загальна, педагогічна)
Науковий напрям: «Формування навичок кризового консультування та діагностики сім’ї у майбутніх фахівців дошкільної освіти».
Педагогічний стаж: 10 років
Яцик Тетяна Олегівна – викладач, методист навчального відділу
Освітні компоненти: підготовка дітей до школи в умовах сім’ї
Науковий напрям: «Виховний потенціал сім’ї у формуванні пізнавальної активності дітей старшого дошкільного віку»
Педагогічний стаж: 9 років
Швардовська Ольга Олександрівна – директор КЗ ЗДО№40 (за сумісництвом)
Освітні компоненти: пробна педагогічна практика
Науковий напрям: «Підвищення якості освітнього процесу через впровадження інноваційних технологій»
Педагогічний стаж: 28 років
НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РОБОТА КАФЕДРИ
Кафедра працює над науково-методичною проблемою «Професійна підготовка майбутніх вихователів до інноваційної діяльності».
Викладачі кафедри здійснюють підготовку фахівців освітнього ступеня бакалавр за спеціальністю 012 Дошкільна освіта денної та заочної форм навчання.
Кафедрою забезпечується викладання близько 20 обов’язкових та вибіркових освітніх компонентів, що формують спеціальні компетентності, різних видів практичної підготовки, керівництво курсовими роботами.
Викладачі кафедри проводять науково-дослідницьку діяльність. На основі отриманих результатів індивідуальних наукових досліджень успішно захистили дисертації: на здобуття наукового ступеня доктора наук – Н. В. Іванова (2017), кандидата педагогічних наук – А. О. Бубін (2015), М. І. Замелюк (2017), А. М. Циплюк (2017), кандидата психологічних наук – Г. А. Козак (2019). Педагоги розробляють та вдосконалюють комплекси навчально-методичного забезпечення обов’язкових та вибіркових освітніх компонентів, видають навчальні посібники, друкують науково-методичні публікації з проблем дошкільної освіти, пишуть відгуки на автореферати, рецензії на наукові та методичні праці, беруть участь в організації та проведенні всеукраїнських та міжнародних науково-практичних конференцій, форумів, семінарів, тренінгів, майстер-класів.
У рамках наукової взаємодії кафедра теорії та методики дошкільної освіти співпрацює з:
– кафедрою загальної педагогіки та дошкільної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки;
– кафедрою педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені проф. Т. Поніманської Рівненського державного гуманітарного університету;
– кафедрою загальної педагогіки та дошкільної освіти ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука».
Діяльність викладачів кафедри презентовано
в таких наукових виданнях і навчально-методичних посібниках:
Атестація з педагогіки дошкільної та психології (загальної та дитячої). Типові питання і відповіді до екзаменаційних білетів для студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта освітнього ступеня бакалавр: навчально-методичний посібник / уклад. А.О. Бубін, С.О. Міліщук, Н.П. Ярощук. 4-тє вид, перероблене і доп. Луцьк, 2019. 213 c.
Атестація з фахових методик дошкільної освіти. Типові питання і відповіді до екзаменаційних білетів. Навчально-методичний посібник для студентів галузі знань 01 Освіта/Педагогіка за спеціальністю 012 Дошкільна освіта / уклад. С. І. Боярчук, М. І. Замелюк, А. М.Циплюк. Луцьк, 2019. 190 с.
Беспарточна О., Замелюк М., Левицька В., Хомярчук А. Педагогіка партнерства в освітньому середовищі: теорія і технологія: навч.-метод. посіб. : Луцьк, ПП Іванюк В.П., 2021. 150 с.
Боярчук С. І. Практикум з навчальної дисципліни дошкільна лінгводидактика. Луцьк, 2019. 57 c.
Волинська наукова педагогічна школа : біографічний довідник / уклад.: О. А. Косинська, Є.А. Дурманенко, О. Л. Дурманенко ; за ред. О. А. Косинської. Луцьк : Вежа-Друк, 2020. 284 с.
Державна атестація з педагогіки та психології. Типові питання та відповіді до екзаменаційних білетів за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта» ступеня «бакалавр» : навчально-методичний посібник / уклад. Н. В. Борбич, Л. І. Боремчук, С. О. Міліщук, Н. П. Ярощук. 3-тє вид, перероблене і доп. Луцьк, 2017. 194 с.
Державна атестація з фахових методик. Типові питання і відповіді до екзаменаційних білетів для студентів cпеціальності «Дошкільна освіта» ступеня «бакалавр»: навчально-методичний посібник / уклад. С. І. Боярчук, 3-тє вид, перероблене і доп. Луцьк, 2017. 127 c.
Дурманенко Є. Діагностика готовності майбутнього вихователя (гувернера, тьютора) до професійної діяльності: особистісний вимір. Навчально-методичні рекомендації для здобувачів освіти ОПП 012 Дошкільна освіта: навч.-метод. рекоменд. Луцьк, 2023. 72 с.
Дурманенко Є. Конфлікти в сім’ї: причини виникнення та методи вирішення: колективна монографія. ВНУ імені Лесі Українки / За ред. В. Петровича, С.Чернети. Луцьк: Волиньполіграф, 2021, 323 с. с. 89–113.
Дурманенко Є. Словник з соціальної педагогіки. Луцьк, 112 с.
Замелюк М., Хомярчук А., Білохвіст К. Шляхи особистісного зростання: навч.-метод. посіб. Луцьк : Вежа-Друк, 2022, 91с.
Замелюк М. І., Денис Н. О. Обдарована дитина: психолого-педагогічні основи виявлення та розвитку. Луцьк, 2018. 120 с.
Інтегрування педагогічних ідей Фрідріха Фребеля : від класики до інновації. Методичні аспекти підготовки фахівців дошкільної освіти : навчально-методичний посібник / уклад. Н. Іванова, С. Боярчук, А. Бубін, М. Замелюк, С. Міліщук, Д. Стасюк, А. Циплюк. Луцьк, 2020. 162 с.
Магдисюк Л. І., Замелюк М. І. Арттерапія в роботі з обдарованими дітьми: навч. посібник. Луцьк : Вежа-Друк, 2022. 192с.
Магдисюк Л. І., Замелюк М. І., Беспарточна О.І., Борбич Н.В. Психологічна допомога дитині та сім’ї: практикум. Луцьк : Вежа-Друк, 2022. 280 с.
Методичні рекомендації для проведення навчальної та педагогічної практики (напрям підготовки 6.010101 «Дошкільна освіта») / уклад. С. І. Боярчук, А. О. Бубін, С. О. Міліщук, Т. О. Чигринюк. Луцьк, 2015. 134 с.
Міліщук С. О. Арт-терапія у роботі з дитячими страхами. Луцьк, 2017. 64 с.
Організація самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни «Основи образотворчого мистецтва з методикою керівництва зображувальною діяльністю дітей» напряму підготовки 6.010101 «Дошкільна освіта» / уклад. Боярчук С. І. Луцьк, 2015. 182 с.
Організація самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни «Дошкільна лінгводидактика» (напрям підготовки 6.010101 «Дошкільна освіта») / уклад. Боярчук С. І. Луцьк, 2016. 152 с.
Циплюк А. М. Здоров’язбережувальне середовище як чинник формування здорового способу життя дітей дошкільного віку. Луцьк, 2015. 160 с.
ЗАХОДИ КАФЕДРИ:
На кафедрі діють історико-педагогічні студії, майстерня казкотворчості, школа-студія «Формула здоров’я», клуб професійного зростання Edukatorium. Стимулом для їх створення стала потреба у впровадженні інтерактивних форм та методів взаємодії зі студентами.
У рамках діяльності історико-педагогічних студій проводяться педагогічні читання «Ідеї класиків української дошкільної педагогіки у діалозі із сучасністю», «Актуальні ідеї Софії Русової в умовах сьогодення», «Серце, віддане дітям».
До 100-річчя від дня народження педагога проведено годину спілкування «Патріотичне виховання В. Сухомлинського у вимірах сучасності: аналогії та трансформації».
Студенти спеціальності 012 Дошкільна освіта – активні учасники пайдейя-театру «Браво». Зокрема, презентовано театральну мініатюру «Дошкільна освіта в діалозі століть», театралізоване відкриття студентської олімпіади.
Діяльність «Майстерні казкотворчості» спрямована на пошук нових форм і методів організації освітнього процесу, розвиток творчого потенціалу студентів.
Робота школи-студії «Формула здоров’я» спрямована на вдосконалення підготовки студентів до здоров’язбережувальної діяльності, формування здоров’язбережувального світогляду майбутніх вихователів, розвиток мотивації здорового способу життя. З цією метою проводяться краєзнавчо-туристичні проєкти, наприклад, «Мій рідний край», квести.
Клуб професійного зростання Edukatorium – спільний освітній простір для творчих педагогічних ініціатив студентської молоді, метою якого є сприяння професійному становленню майбутніх вихователів, розвиток креативного педагогічного мислення, потреби у самопізнанні та самоствердженні.
Професійно-особистісному зростанню майбутніх вихователів, формуванню їхньої готовності до інноваційної педагогічної діяльності сприяють заходи, проведені спільно з педагогами закладів дошкільної освіти: мистецько-просвітницький проєкт «Дошкілля як поклик душі», семінар-практикум «Перші кроки у світі дошкілля», майстер-класи та ін.
Студенти спеціальності 012 Дошкільна освіта долучаються до проведення наукових пікніків, фестивалів науки на базі закладів освіти міста з метою забезпечення інтелектуального та творчого розвитку молоді, популяризації науки серед дітей та студентства.
У рамках Дня дошкілля 26 вересня 2019 року представлено роботу науково-дослідницької студії STREAM-освіти «Майбутній вихователь – ерудит, експериментатор, інноватор». Студенти продемонстрували готовність до реалізації завдань STREAM-освіти в умовах сучасного закладу дошкільної освіти.
З метою виявлення обізнаності студентів з теоретико-практичними основами дошкільної педагогіки, дитячої психології та фахових методик, розкриття нахилів до науково-дослідницької роботи студентів проводяться олімпіади з навчальних дисциплін професійного спрямування.
Студенти-дошкільники гідно презентують результати свої наукових пошуків на щорічних конференціях: «Студентська весна: перші паростки науки», «Вектор пошуку в сучасному освітньому просторі.
У рамках міжнародної співпраці з польським Фребелівським товариством викладачами кафедри впроваджується методика Ф. Фребеля в освітній процес закладу дошкільної освіти, яка дає можливості покращувати якість підготовки педагогів дошкільної освіти. 16-17 листопада 2018 року відбувся науково-практичний семінар інновацій в дошкільній освіті «Ідеї Ф.Фребеля і нова українська школа», на якому вперше в Луцьку презентовано «дарунки Фребеля».
Навчання в польському Фребелівському товаристві за програмою «Інноваційний аспект освіти» (Вища школа економіки та інновацій в Люблін, березень 2019).
Майстер-клас «Дарунки Ф. Фребеля в сучасному освітньому просторі» (травень 2019)
V Всепольська фребелівська конференція «Створення нової освітньої реальності», зорганізованій польським Фребелівським товариством та центром підвищення кваліфікації педагогів імені Фрідріха Фребеля (4-5 жовтня 2019)
Науково-практичний досвід, отриманий під час співпраці з польськими колегами, проведення майстер-класів, семінарів, узагальнено у навчально-методичномупосібнику «Інтегрування педагогічних ідей Фрідріха Фребеля: від класики до інновації» (2020).
Два роки поспіль студенти спеціальності 012 Дошкільна освіта отримують дипломи ІІІ ступеня у Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт: Ольга Стельмащук «Формування конструктивних умінь дітей старшого дошкільного засобами дарів Ф. Фребеля» (2020), Анна Киць «Формування логіко-математичної компетентності дітей старшого дошкільного віку засобами STREAM-освіти» (2021).
Викладачі кафедри є організаторами заходів, які сприяють науковому та професійному зростанню здобувачів освіти, спонукають до поглибленого вивчення інноваційних технологій дошкільної освіти, створюють можливість для розширення спектру професійних компетентностей. Зокрема, під час освітньої зустрічі «Вальдорфська педагогіка захоплює та мотивує педагога дошкілля» (07.10.2020) з вчителем вальдорфського класу у м. Луцьку Оксаною Ткачук студенти переконалися у важливості педагогічної системи.
Оnlinе-зустріч з Катериною Крутій «Презентація альтернативної програми «STREAM-освіта дошкільників, або Стежинки у Всесвіт» (21.10.2020) довела,що SТRЕАМ-освіта – інноваційний бренд, який інтегрує в собі завдання з формування у дітей загальних наукових уявлень про світ.
В онлайн-форматі зорганізовано круглий стіл «Професійна комунікація: здобувач освіти, фахівець, роботодавець» (01.12.2020) під час його порушено питання ефективної організації професійної підготовки в умовах закладу вищої освіти, яка спрямована на формування педагога інноваційного типу. Захід надав можливість здобувачам освіти поспілкуватися з випускниками спеціальності та цільовою аудиторією потенційних роботодавців.
У рамках роботи з обдарованими студентами викладачами кафедри проведено майстер-клас «Розвиваємо креативність» (10.12.2020, Замелюк М.І.), заняття з елементами тренінгу «Емоційний інтелект як складова професійної компетентності майбутнього вихователя закладу дошкільної освіти» (23.02.2021, Циплюк А.М., Міліщук С.О.), семінар-практикум «Академічна доброчесність: від сприйняття до усвідомлення» (28.04.2021, Бубін А.О, Циплюк А.М.). Під час заходів здобувачі освіти мали можливість створювати креативне середовище, яке спонукало до проявів творчого мислення, усвідомили, що управління емоціями допоможе ефективно взаємодіяти з людьми, переконалися у важливості дотримання принципів академічної доброчесності.
З нагоди 165-ї річниці від дня народження Софії Русової та 150-ї річниці від дня народження Лесі Українки (24.02.2021) відбулися педагогічні читання «Українська духовна висота» (Боярчук С.І., Бубін А.О.). Під час заходу присутні переконалися, що Софію Русову та Лесю Українку поєднувала національна ідея, любов до України, громадсько-політична та культурно-освітня діяльність наприкінці ХІХ – на початку ХХ ст.
Викладачі кафедри та студенти спеціальності 012 Дошкільна освіта досить активно долучилися до Днів науки 2021. Зокрема, продемонстрували роботу науково-практичної лабораторії «Stream-освіта – дошкільна домінанта» (20.05.2021) у формі захоплюючої квест-подорожі в світ інноваційних технологій дошкільної освіти, мали унікальну можливість опановували ази роботи з сучасною інноваційною LEGO технологією «Шість цеглинок» (20.05.2021), яку презентувала Світлана Патійчук – вихователь закладу дошкільної освіти №40 м. Луцька, взяли участь в традиційному пізнавально-оздоровчому квесті «Будь молодим – навчайся активно» (21.05.2021), прослухали гостьову лекцію доктора психологічних наук Інституту психології імені Г.С. Костюка Олександра Губенка, організували виставку дидактично-розвивального матеріалу, виготовленого студентами під час проходження педагогічної практики в дистанційному форматі.
У 2022 році вподовж тижня факультету Дошкільної освіти та музичного мистецтва тривали заходи, присвячені проблемам дошкілля: workshop «Калейдоскоп ігрових ідей від LEGO Foundation», майстер-клас «Методичні секрети вчителя-логопеда», презентація виставки дидактично-розвивального матеріалу «Від теорії до практики».
27 квітня 2023 року викладачі кафедри теорії та методики дошкільної освіти провели workshop «Дари Ф.Фребеля у творенні особистості дитини».
У рамках Днів науки-2023 для здобувачів освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта проведено майстер-класу «LEGO: навчаємося через гру», оздоровчо-пізнавальний квест «Будь активний – наближай перемогу!», науково-практичний семінар «Українське наукознавство: персоналії, погляди, ідеї» за участю Алли Богуш, дійсного члена НАПН України, доктора педагогічних наук, професора кафедри теорії та методики дошкільної освіти Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського, Наталії Горопахи, кандидата педагогічних наук, доцента кафедри дошкільної педагогіки і психології та спеціальної освіти імені проф.Т. І. Поніманської Рівненського державного гуманітарного університету, а Руслани Найда, кандидата педагогічних наук ВСП «Дубенський педагогічний фаховий коледж Рівненського державного гуманітарного університету».
У 2023 року проведено заходи до Дня дошкілля: практикум «Створення розвивального простору для підтримки вільної гри дитини» на базі Вальдорфського дитячого садка, відкрита лекція «Діти дощу: хто вони? Що ми знаємо про них?», майстерка «Разом змінюємо життя дітей» в освітньому просторі для дітей внутрішньо переміщених осіб (КРЦ «Адреналін Сіті»), практикум з вальдорфської педагогіки.
У листопаді 2023 року викладачами кафедри започатковано проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти у форматі науково-методичного семінару «Використання ідей Ф.Фребеля в закладі дошкільної освіти в контексті STREAM-освіти».
Невесні 2024 року викладачі кафедри теорії та методики дошкільної освіти підготували та видали навчально-методичний посібник «Практична підготовка здобувачів освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта: організація, досвід, рекомендації». У посібнику узагальнено досвід організації всіх видів педагогічної практики, зокрема: зміст, організаційні засади, критерії оцінювання, методичне забезпечення проходження різних видів практики, а також вимоги до звітності та підведення її підсумків.
22 травня 2024 року викладачами кафедри вперше оргвнызовано проведення Всеукраїнську науково-практичну онлайн-конференцію з міжнародною участю «Інновації в дошкільній освіті: теорія, досвід, перспективи».
У 2024 року у рамках тижня факультету Дошкільної освіти та музичного мистецтва викладачами кафедри та здобувачами спеціальності 012 Дошкільна освіта проведено інтерактивне заняття «Тeam building та емоційне благополуччя – ефективний інструмент згуртованого колективу», тренінг щодо реалізації програми соціально-емоційного розвитку та навчання «Peppy Pals», майстер-клас «Іструменти sand play у роботі з дітьми раннього віку».
З 2022 року на кафедрі теорії та методики дошкільної освіти започатковано цикл гостьових зустрічі з науковцями вищих закладів освіти України, педагогами-практиками: «Як заспокоїтися, коли я нервую: найпростіші арт- та тілесні техніки саморегуляції психоемоційного стану» (доктор педагогічних наук, професор Інна Осадченко, 7.11.2022), «Організаційно-методична робота з розвитку мовлення у закладі дошкільної освіти» (вихователь-методист ЗДО № 23 м. Луцька Лариса Піддубна, 8.11.2022), «Педагогіка індивідуальності як сучасна парадигма формування творчої особистості» (доктор педагогічних наук, професора кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки, Олександр Семенов, 01.11.2023), «Артосвіта – фундаментальний компонент підготовки майбутніх вихователів» (кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри дошкільної освіти факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка Олена Половіна, 13.03.2024), «Якісна дошкільна освіта в Україні. ECERS-3», (експертка міжнародної методики з оцінювання дошкільного освітнього середовища ECERS – 3 Соломія Бойкович, 16.05.2024), «Адаптація дитини у закладі дошкільної освіти» (директор Комунального закладу «Луцький заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 7 Луцької міської ради» Галина Коваль, 20.05.2024), «Дошкільна освіта в Омані» (директор дитячого садка в м. Мускат Юлія Павлічук, 17.05.2024), «Внутрішнє забезпечення якості освіти в закладі дошкільної освіти» (директор Комунального закладу «Луцький заклад дошкільної освіти (ясла-садок)» № 35 Луцької міської ради» , Віра Біжук, 21.05.2024).
Щороку викладачі кафедри рамках Дня відкритих дверей долучаються до презентації спеціальність 012 Дошкільна освіта.