ІСТОРІЯ СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ КАФЕДРИ

Предметну комісію дошкільної педагогіки і психології створено у 1977 році (голова комісії: В. С. Федорчук). У 1980 році предметну комісію доукомплектовано профільними методиками (голови комісії: В. С. Федорчук (1980–1994), Г. В. Романенко (1995–1998), С. І. Малиновська (1999–2003).
2003 р. відбулося об’єднання предметних комісій шкільної педагогіки і психології та дошкільної педагогіки, психології та методик у циклову комісію викладачів шкільної та дошкільної педагогіки, психології та окремих методик (голови комісії: А. В. Тарасюк (2003–2009), доктор пед. наук, професор А. С. Нісімчук (2009–2013).
2013 р. створено кафедру психолого-педагогічних дисциплін (завідувачі кафедри: к. пед. н. О. А. Гузенко (2013–2015), к. пед. н. Н. В. Борбич (2015–2017), к. пед. н. С. С. Марчук (2017–2018)).
Наказом директора Луцького педагогічного коледжу № 57 від 20.08.2018  створено кафедру дошкільної освіти (завідувач – Бубін А. О.).

З 1 січня 2021 року кафедру дошкільної освіти реорганізовано у кафедру теорії та методики дошкільної освіти (наказ №113 від 29.12.2020 року.

КОНЦЕПЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ КАФЕДРИ

Пріоритетні напрями роботи кафедри

Навчально-методична робота:
– реалізація змісту освітньо-професійної програми підготовки здобувачів освітнього ступеня бакалавр спеціальності 012 Дошкільна освіта;
– застосування інноваційних освітніх технологій, підвищення якості освіти;
– створення банку навчально-методичної літератури для підвищення ефективності викладання дисциплін професійного спрямування;
– співробітництво з закладами дошкільної освіти регіону з метою взаємодії з роботодавцями та сприяння працевлаштування випускників;
– диференціація та індивідуалізація змісту професійної підготовки студентів з урахуванням запитів суспільства та потреб ринку, індивідуальної освітньої траєкторії студентів
Наукова робота:
– забезпечення органічного поєднання в освітньому процесі науково-методичної та інноваційної діяльності;
– сприяння професійній мобільності викладачів, стажуванню у вітчизняних та зарубіжних закладах вищої освіти;
– підвищення рівня публікаційної активності викладачів у наукових фахових виданнях;
– розширення міжнародних науково-практичних зв’язків кафедри через співпрацю та членство у Волинській обласній громадській організації ОМЕP (World Organization for Early Childhood Education).

Формування загальних компетентностей:
⦁ Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
⦁ здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
⦁ здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
⦁ здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт;
⦁ здатність до міжособистісної взаємодії;
⦁ здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
⦁ здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
⦁ здійснення безпечної діяльності;
⦁ здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності;
⦁ здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети;
⦁ здатність до творчого пошуку та реалізації нових ідей до самопрезентації та презентації результатів своєї професійної діяльності, критично мислити;
⦁ здатність усвідомлювати свої професійні можливості та діяти лише в межах рівня професійної підготовленості, діяти на основі етичних міркувань (мотивів), доброчесності, соціальної відповідальності, поваги до різноманітності та мультикультурності.
Формування спеціальних (фахових) компетентностей:
⦁ Здатність працювати з джерелами навчальної та наукової інформації;
⦁ здатність до розвитку в дітей раннього і дошкільного віку базових якостей особистості (довільність, самостійність, креативність, ініціативність, свобода поведінки, самосвідомість, самооцінка, самоповага) ;
⦁ здатність до розвитку допитливості, пізнавальної мотивації, пізнавальних дій у дітей раннього і дошкільного віку;
⦁ здатність до формування у дітей раннього і дошкільного віку первинних уявлень про предметне, природне, соціальне довкілля, властивості і відношення предметів; розвитку самосвідомості («Я» дитини і його місце в довкіллі) ;
⦁ здатність до розвитку у дітей раннього і дошкільного віку мовлення як засобу спілкування і взаємодії з однолітками і дорослими;
⦁ здатність до виховання у дітей раннього і дошкільного віку навичок свідомого дотримання суспільно визнаних морально-етичних норм і правил поведінки;
⦁ здатність до національно-патріотичного виховання дітей раннього і дошкільного віку (любов до Батьківщини, рідної мови, рідного міста; інтерес і повага до державних символів України, національних традицій, звичаїв, свят, обрядів) ;
⦁ здатність до формування у дітей раннього і дошкільного віку навичок екологічно безпечної поведінки і діяльності в побуті, природі й довкіллі;
⦁ здатність до розвитку перцептивних, мнемічних процесів, різних форм мислення та свідомості у дітей раннього і дошкільного віку;
⦁ вміння складати Індивідуальну програму розвитку та необхідні для навчання дітей з особливими освітніми потребами документи, бути знайомими з універсальним дизайном в освіті та розумним пристосуванням;
⦁ здатність до формування у дітей раннього і дошкільного віку елементарних уявлень про різні види мистецтва і засоби художньої виразності (слово, звуки, фарби тощо) та досвіду самостійної творчої діяльності;
⦁ здатність до фізичного розвитку дітей раннього і дошкільного віку, корекції і зміцнення їхнього здоров’я засобами фізичних вправ і рухової активності;
⦁ здатність до організації і керівництва ігровою (провідною), художньо-мовленнєвою і художньо-продуктивною (образотворча, музична, театральна) діяльністю дітей раннього і дошкільного віку;
⦁ здатність до формування у дітей раннього і дошкільного віку навичок здорового способу життя як основи культури здоров’я (валеологічної культури) особистості;
⦁ здатність до забезпечення індивідуального і диференційованого розвитку дітей раннього І дошкільного віку з особливими освітніми потребами відповідно до їхніх можливостей та потреб;
⦁ здатність до виховання у дітей раннього і дошкільного віку толерантного ставлення та поваги до інших, попередження та протидії булінгу;
⦁ здатність нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах праці.
⦁ здатність знаходити, опрацьовувати потрібну освітню інформацію та застосовувати її в роботі з дітьми, батьками;
⦁ здатність до комунікативної взаємодії з дітьми, батьками, колегами;
⦁ здатність до самоосвіти, саморозвитку, до безперервності в освіті для постійного поглиблення загальноосвітньої та фахової підготовки, перетворення набуття освіти в процес, який триває впродовж усього життя людини;
⦁ здатність планувати та прогнозувати результати освітнього процесу; здатність до цілепокладання, самоорганізації та підготовки до здійснення освітнього процесу; здатність до документування професійної діяльності;
⦁ здатність залучати на засадах партнерства та взаємної відповідальності батьків та інших членів родини до освіти дітей в умовах сім’ї; здатність обирати ефективні методи, форми та засобами організації сімейної (домашньої) освіти відповідно до запитів здобувачів освіти та їх батьків; здатність організовувати дозвіллєву діяльність, ініційовану дітьми;
⦁ здатність планувати та здійснювати освітньо-корекційну роботу з урахуванням структури порушення, актуального стану і потенційних можливостей дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення; організовувати корекційно-розвивальне освітнє середовище; застосовувати сучасні освітні технології.

зображення_2023-08-28_223910374

ЦИПЛЮК
Аліна Миколаївна

Кандидат педагогічних наук, старший викладач, завідувач кафедри теорії та методики дошкільної освіти

зображення_2023-08-28_223653846

БУБІН
Алла Олександрівна

Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методики дошкільної освіти

зображення_2023-08-28_223758149

ІВАНОВА
Наталія Володимирівна

Доктор філософський наук, доцент, професор кафедри дошкільної освіти, декан факультету дошкільної освіти та музичного мистецтва

зображення_2023-08-28_224719641

ДУРАМАНЕНКО
Євгенія Аристархівна

Кандидат педагогічних наук, доцент

зображення_2023-08-28_224010463

ЗАМЕЛЮК
Марія Іванівна

Кандидат педагогічних наук, старший викладач

зображення_2023-08-28_224202213

ОКСЕНЧУК
Тетяна Володимирівна

Викладач, заступник директора з виховної роботи

зображення_2023-08-28_224253467

БОРЕМЧУК
Лілія Іванівна

Викладач, методист коледжу
зображення_2023-08-28_224343843

БОЯРЧУК
Світлана Іванівна

Викладач
Швардовська-О.О-150x150

ШВАРДОВСЬКА
Ольга олександрівна

Директор КЗ ЗДО№40 (за сумісництвом)