ІСТОРІЯ СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ КАФЕДРИ
Предметну комісію дошкільної педагогіки і психології створено у 1977 році (голова комісії: В. С. Федорчук). У 1980 році предметну комісію доукомплектовано профільними методиками (голови комісії: В. С. Федорчук (1980–1994), Г. В. Романенко (1995–1998), С. І. Малиновська (1999–2003).
2003 р. відбулося об’єднання предметних комісій шкільної педагогіки і психології та дошкільної педагогіки, психології та методик у циклову комісію викладачів шкільної та дошкільної педагогіки, психології та окремих методик (голови комісії: А. В. Тарасюк (2003–2009), доктор пед. наук, професор А. С. Нісімчук (2009–2013).
2013 р. створено кафедру психолого-педагогічних дисциплін (завідувачі кафедри: к. пед. н. О. А. Гузенко (2013–2015), к. пед. н. Н. В. Борбич (2015–2017), к. пед. н. С. С. Марчук (2017–2018)).
Наказом директора Луцького педагогічного коледжу № 57 від 20.08.2018 створено кафедру дошкільної освіти (завідувач – Бубін А. О.).
З 1 січня 2021 року кафедру дошкільної освіти реорганізовано у кафедру теорії та методики дошкільної освіти (наказ №113 від 29.12.2020 року.



КОНЦЕПЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ КАФЕДРИ
Пріоритетні напрями роботи кафедри
Навчально-методична робота:
– реалізація змісту освітньо-професійної програми підготовки здобувачів освітнього ступеня бакалавр спеціальності 012 Дошкільна освіта;
– застосування інноваційних освітніх технологій, підвищення якості освіти;
– створення банку навчально-методичної літератури для підвищення ефективності викладання дисциплін професійного спрямування;
– співробітництво з закладами дошкільної освіти регіону з метою взаємодії з роботодавцями та сприяння працевлаштування випускників;
– диференціація та індивідуалізація змісту професійної підготовки студентів з урахуванням запитів суспільства та потреб ринку, індивідуальної освітньої траєкторії студентів
Наукова робота:
– забезпечення органічного поєднання в освітньому процесі науково-методичної та інноваційної діяльності;
– сприяння професійній мобільності викладачів, стажуванню у вітчизняних та зарубіжних закладах вищої освіти;
– підвищення рівня публікаційної активності викладачів у наукових фахових виданнях;
– розширення міжнародних науково-практичних зв’язків кафедри через співпрацю та членство у Волинській обласній громадській організації ОМЕP (World Organization for Early Childhood Education).
Формування загальних компетентностей:
⦁ Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
⦁ здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та в розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
⦁ здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
⦁ здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт;
⦁ здатність до міжособистісної взаємодії;
⦁ здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
⦁ здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях;
⦁ здійснення безпечної діяльності;
⦁ здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності;
⦁ здатність до прийняття ефективних рішень у професійній діяльності та відповідального ставлення до обов’язків, мотивування людей до досягнення спільної мети;
⦁ здатність до творчого пошуку та реалізації нових ідей до самопрезентації та презентації результатів своєї професійної діяльності, критично мислити;
⦁ здатність усвідомлювати свої професійні можливості та діяти лише в межах рівня професійної підготовленості, діяти на основі етичних міркувань (мотивів), доброчесності, соціальної відповідальності, поваги до різноманітності та мультикультурності.
Формування спеціальних (фахових) компетентностей:
⦁ Здатність працювати з джерелами навчальної та наукової інформації;
⦁ здатність до розвитку в дітей раннього і дошкільного віку базових якостей особистості (довільність, самостійність, креативність, ініціативність, свобода поведінки, самосвідомість, самооцінка, самоповага) ;
⦁ здатність до розвитку допитливості, пізнавальної мотивації, пізнавальних дій у дітей раннього і дошкільного віку;
⦁ здатність до формування у дітей раннього і дошкільного віку первинних уявлень про предметне, природне, соціальне довкілля, властивості і відношення предметів; розвитку самосвідомості («Я» дитини і його місце в довкіллі) ;
⦁ здатність до розвитку у дітей раннього і дошкільного віку мовлення як засобу спілкування і взаємодії з однолітками і дорослими;
⦁ здатність до виховання у дітей раннього і дошкільного віку навичок свідомого дотримання суспільно визнаних морально-етичних норм і правил поведінки;
⦁ здатність до національно-патріотичного виховання дітей раннього і дошкільного віку (любов до Батьківщини, рідної мови, рідного міста; інтерес і повага до державних символів України, національних традицій, звичаїв, свят, обрядів) ;
⦁ здатність до формування у дітей раннього і дошкільного віку навичок екологічно безпечної поведінки і діяльності в побуті, природі й довкіллі;
⦁ здатність до розвитку перцептивних, мнемічних процесів, різних форм мислення та свідомості у дітей раннього і дошкільного віку;
⦁ вміння складати Індивідуальну програму розвитку та необхідні для навчання дітей з особливими освітніми потребами документи, бути знайомими з універсальним дизайном в освіті та розумним пристосуванням;
⦁ здатність до формування у дітей раннього і дошкільного віку елементарних уявлень про різні види мистецтва і засоби художньої виразності (слово, звуки, фарби тощо) та досвіду самостійної творчої діяльності;
⦁ здатність до фізичного розвитку дітей раннього і дошкільного віку, корекції і зміцнення їхнього здоров’я засобами фізичних вправ і рухової активності;
⦁ здатність до організації і керівництва ігровою (провідною), художньо-мовленнєвою і художньо-продуктивною (образотворча, музична, театральна) діяльністю дітей раннього і дошкільного віку;
⦁ здатність до формування у дітей раннього і дошкільного віку навичок здорового способу життя як основи культури здоров’я (валеологічної культури) особистості;
⦁ здатність до забезпечення індивідуального і диференційованого розвитку дітей раннього І дошкільного віку з особливими освітніми потребами відповідно до їхніх можливостей та потреб;
⦁ здатність до виховання у дітей раннього і дошкільного віку толерантного ставлення та поваги до інших, попередження та протидії булінгу;
⦁ здатність нести відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах праці.
⦁ здатність знаходити, опрацьовувати потрібну освітню інформацію та застосовувати її в роботі з дітьми, батьками;
⦁ здатність до комунікативної взаємодії з дітьми, батьками, колегами;
⦁ здатність до самоосвіти, саморозвитку, до безперервності в освіті для постійного поглиблення загальноосвітньої та фахової підготовки, перетворення набуття освіти в процес, який триває впродовж усього життя людини;
⦁ здатність планувати та прогнозувати результати освітнього процесу; здатність до цілепокладання, самоорганізації та підготовки до здійснення освітнього процесу; здатність до документування професійної діяльності;
⦁ здатність залучати на засадах партнерства та взаємної відповідальності батьків та інших членів родини до освіти дітей в умовах сім’ї; здатність обирати ефективні методи, форми та засобами організації сімейної (домашньої) освіти відповідно до запитів здобувачів освіти та їх батьків; здатність організовувати дозвіллєву діяльність, ініційовану дітьми;
⦁ здатність планувати та здійснювати освітньо-корекційну роботу з урахуванням структури порушення, актуального стану і потенційних можливостей дітей дошкільного віку з порушеннями мовлення; організовувати корекційно-розвивальне освітнє середовище; застосовувати сучасні освітні технології.
НАУКОВО-МЕТОДИЧНА РОБОТА КАФЕДРИ
Кафедра працює над науково-методичною проблемою «Професійна підготовка майбутніх вихователів до інноваційної діяльності».
Викладачі кафедри здійснюють підготовку фахівців освітнього ступеня бакалавр за спеціальністю 012 Дошкільна освіта денної та заочної форм навчання.
Кафедрою забезпечується викладання близько 20 обов’язкових та вибіркових освітніх компонентів, що формують спеціальні компетентності, різних видів практичної підготовки, керівництво курсовими роботами.
Викладачі кафедри проводять науково-дослідницьку діяльність. На основі отриманих результатів індивідуальних наукових досліджень успішно захистили дисертації: на здобуття наукового ступеня доктора наук – Н. В. Іванова (2017), кандидата педагогічних наук – А. О. Бубін (2015), М. І. Замелюк (2017), А. М. Циплюк (2017). Педагоги розробляють та вдосконалюють комплекси навчально-методичного забезпечення обов’язкових та вибіркових освітніх компонентів, видають навчальні посібники, друкують науково-методичні публікації з проблем дошкільної освіти, пишуть відгуки на автореферати, рецензії на наукові та методичні праці, беруть участь в організації та проведенні всеукраїнських та міжнародних науково-практичних конференцій, форумів, семінарів, тренінгів, майстер-класів.
У рамках наукової взаємодії кафедра теорії та методики дошкільної освіти співпрацює з:
– кафедрою загальної педагогіки та дошкільної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки;
– кафедрою педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені проф. Т. Поніманської Рівненського державного гуманітарного університету;
– кафедрою загальної педагогіки та дошкільної освіти ПВНЗ «Міжнародний економіко-гуманітарний університет імені академіка Степана Дем’янчука».

ЦИПЛЮК
Аліна Миколаївна
Кандидат педагогічних наук, старший викладач, завідувач кафедри теорії та методики дошкільної освіти

БУБІН
Алла Олександрівна
Кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методики дошкільної освіти

ІВАНОВА
Наталія Володимирівна
Доктор філософський наук, доцент, професор кафедри дошкільної освіти, декан факультету дошкільної освіти та музичного мистецтва






